Grande redada policial no popular mercado da Pedra. Lemos no xornal. Detencións e requiso de roupa que imitaba (con máis fidelidade ao
orixinal da permitida) prendas de marca.
«De marca de clase», pensei eu mentres o que
estaba á miña dereita preguntou retoricamente: «Como é posible que nunha
sociedade de libre mercado o Estado interveña coa súa policía sobre a libérrima
liberdade de comercio destes prósperos pequenos comerciantes?». «Non tal —retrucou
o que estaba á súa dereita—, o Estado é coherente coas nosas liberdades
liberais. O ben supremo da protección da propiedade de Patentes e Marcas quedou a salvo dos falsificadores». Despois, engadiu: «Na época da
reprodutibilidade técnica de case que todo, o que se espera dos emprendedores é
contención, sa represión e non abusar da capacidade testada de facer posible o
que é posible».
Bourdieu, que a xulgar pola expresión do seu
rostro comezaba a interesarse un chisco pola conversa, pousou o café na mesa da terraza e arrincou
cunha das súas autocitas de A distinción:
«Non se remataría nunca de enumerar todas as
disposicións sociais que tenden a regular as relacións do parecer e do ser,
dende as leis sobre o uso ilegal de uniformes ou condecoracións e sobre as
formas de usurpación de títulos até as formas máis suaves de represión, que
tratan de volver á realidade, ao sentido das realidades, ao sentido dos
límites, a aqueles que, ostentando uns signos externos de riqueza asociados a
unha condición superior á súa, mostran que “se cren” outra cousa distinta do que
son, os pretendentes pretensiosos que, coas súas poses, os seus xestos, a súa “presentación”
deixan ver que teñen e queren dar deles mesmos unha representación demasiado
discordante coa verdade da representación que os demais se fan deles e á cal
deberían axustar a súa representación de si mesmos (“rebaixar as súas pretensións”).»
Por sorte, antes de que Bourdieu puidese
comezar o seguinte parágrafo, apareceu o camareiro que, por aquilo de sacar
partido aos seus perfectamente inútiles estudos universitarios en Filosofía e Historia da Arte, sentenciou
o fracaso da operación policial baseándose no fútil de perseguir a mercadoría
física: «as prendas concretas e palpables», creo lembrar que dixo exactamente. E
proseguiu: «Como se a ameaza que representaba o mercado da Pedra fosen eses
catro trapiños físicos e concretos e non a sensación de incontrolabilidade e incertidume que introduce a perfección das imitacións e o seu
carácter indistinguible a respecto dos orixinais. Velaí un auténtico mísil benjaminián á liña de
flotación da Aura que esas marcas encarnan».
«Entón —interrompín eu para que aquel
camareiro no se subise á parra— o que precisaría o Estado sería un corpo de
vixilancia aurática».
O cal debeu resultar gracioso ao camareiro; ou
iso parecía indicar o seu sorriso mentres regresaba ao interior do local, asentido
coa cabeza e levando até a fronte o dedo índice da man que non suxeitaba a
bandexa.
1 comentário:
jajajajajaja...moi bo!
Enviar um comentário